Budowanie nowej marki jakiegoś produktu to niekiedy bardzo żmudny i długotrwały proces w którym wykorzystuje się techniki marketingowe, które maja na celu kreowanie w umysłach konsumentów faktu istnienia oraz pozytywnego wizerunku konkretnej marki. Stosunkowo nowym zjawiskiem, sposobem na wypromowanie i budowę nowej marki na rynku jest również crowdsourcing.
Crowdsourcing to pojęcie użyte po raz pierwszy w 2006 roku przez Jeffa Howego. W kliku słowach można powiedzieć, że jest to połączenie konsekwencji i zaangażowania jak głównego celu do sukcesywnej kreacji marki czy produktu. W crowdsourcingu wykorzystywany jest prosty mechanizm psychologiczny, polegający na zaangażowaniu konsumenta, który w zamian wykazuje się działaniem. Konsument, który będzie współtwórcą produktu, prawdopodobnie też będzie chciał go kupić oraz będzie go polecał innym. Przykładów crowdsourcingu jest wiele, poza zaangażowaniem grupy osób do testowania jakiegoś produktu, marki w celu jej ulepszenia, po zachęcanie konsumentów do brania udziału w różnego rodzaju konkursach np. na najlepsze hasło reklamowe czy najnowszy smak produktu. Takie metody skutecznie przyciągają uwagę konsumentów, a co za tym idzie ułatwiają promocję i budowę nowej marki czy produktu.
W dobie komputerów i internetu podstawowym obecnie narzędziem crowdsourcingu są media. Zaufanie klientów do danej marki czy produktu można zdobywać poprzez portale społecznościowe, fora, blogi, grupy dyskusyjne, recenzje, opinie i oceny. Należy zaznaczyć, że tego typu czerpanie wiedzy z tłumu o marce czy produkcie jest bardzo skutecznym sposobem na zaistnienie na rynku.