Myślisz nad własną działalnością gospodarczą, masz motywację do pracy i zdolność zarządzania pracą zespołową – z powodzeniem możesz spróbować swoich sił jako ajent.
Prowadzenie własnej działalności gospodarczej na zasadzie ajencji staje się w Polsce coraz bardziej popularne. Ajencja to rodzaj współpracy pomiędzy konkretnym przedsiębiorcą a właścicielem danej sieci handlowej. Ajenci prowadzą działalność na własny rachunek jednak pod szyldem oraz w placówce należącej do właściciela sieci, który zapewnia także pełne zatowarowanie, wyposażenie oraz wsparcie marketingowe.
Powodem wzrostu zainteresowania tego typu biznesem jest przede wszystkim szereg korzyści dla obu stron. Dla firmy tworzącej sieć, główną zaletą jest pozbycie się formalności i odpowiedzialności za poszukiwanie i zatrudnianie pracowników – zajmuje się tym sam ajent, dla którego największym walorem współpracy jest natomiast brak kosztów inwestycji własnych środków finansowych.
W Polsce funkcjonuje wiele podmiotów, które oferują możliwość tego typu współpracy – między innymi sieć sklepów Żabka – lider w pozyskiwaniu ajentów, Kolporter, Ruch, Vision Express czy sieć myjni samochodowych Service Master. Jacek Spychała, Dyrektor Departamentu Personalnego i Public Relations Żabka S. A. mówi o sukcesywnym powiększaniu się aplikacji oraz liczby placówek handlowych prowadzonych przez ajentów.
Jeżeli więc chcesz otworzyć własny biznes bez wkładu własnego pomyśl o ajencji. Szczegółowe informacje na temat tego jak zostać ajentem Żabki czy innych sieci znajdują się na stronach internetowych tych przedsiębiorstw.